Retur

Vil du sende varer i retur?

Hvis du har mottatt en gave eller av en eller annen grunn ikke har ordredetaljene tilgjengelig, ber vi deg fylle ut nedenstående returmelding, slik at vi kan opprette en retur for deg. Husk å opplyse om den informasjonen du måtte ha om bestillingen, enten ordrenummer eller/og navn på den som har bestilt er til stor hjelp!

Refundering

Hvis du ønsker å få refundert beløpet, bruker vi den betalingsmetoden du valgte ved bestilling. Tiden for tilbakebetaling vil avhenge av metode og årsaken til refusjonskravet. For godkjent refusjon tilbakeføres beløpet til det kortet som bel brukt til betaling normalt innen 3-5 virkedager. For refusjoner der betalingen har skjedd med Vipps gjelder det samme som for kortbetaling. For kjøp med betaling med faktura vil refusjonen skje innen mellom 7 og 14 dager. Merk at tiden gjelder fra refusjonskravet er ferdig behandlet hos oss.

Varebytte

Velger du å bytte varen i størrelse eller farge kan vi gjøre dette enkelt. Bytte av størrelse eller farge gjør vi til samme pris som opprinnelig bestilling slik at det ikke blir noe nytt betalingsdokument. Dersom du har bestilt med faktura fra Klarna ber vi deg om å betale den fakturaen du alt har mottatt da ingen ny vil bli utstedt. Vi kan ikke bytte mot mellomlegg så dersom du ønsker en dyrere vare ber vi deg bestille denne på egenhånd og vi vil refundere din retur. Om ønsket størrelse ikke er tilgjengelig blir du refundert for varen om ikke annet er spesifisert i kommentarfeltet på returlappen.

Feilsending

Dersom vi mot formodning skulle ha sendt deg feil vare er det fint om du tar kontakt med oss slik at vi kan ordne korrekt vare så fort som mulig. Den feilsendte varen sender du enkelt i retur og merker returen med feilsending.

Reklamasjon

Har du vært så uheldig at noe galt har skjedd med varen du kjøpte av Dykkesport AS ber vi deg ta kontakt per e-mail med en utfyllende beskrivelse av saken, gjerne med bilder om det er naturlig. Noen ganger trenger vi ikke varen i retur så det er best om du avventer innsending av defekt vare før du eventuelt får beskjed at de må sendes inn. Vi vil løse saken i samarbeid med vår leverandør, og behandlingstid vil variere fra sak til sak avhengig av leverandør og hva som er feil. Vi vil naturlig prøve å løse saken så raskt som mulig, men normalt kan en reklamasjon ta 2 – 3 uker behandlingstid avhengig av hvordan saken løses. Du vil motta et saksnummer for din reklamasjon og bli løpende informert om framgangen.

Angrerett

Hvis du ønsker å angre på kjøpet ditt, har du alltid 14 kalenderdager fra siste vare er mottatt. Det er Angrerettloven som regulerer plikter og rettigheter mellom forbruker og næringsdrivende (se Lov om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler).

Angrerettloven gir deg som privatperson rett til, uten ekstra kostnad, å sjekke produktet før det returneres innenfor angreretten. Er produktet kun prøvd eller sjekket på samme måte som man kan gjøre i en alminnelig butikk, så får du hele kjøpesummen og frakt tilbakebetalt. Dykkesport AS dekker også returkostnadene, men det krever at du bruker vår ferdigfrankerte etikett. Den får du på mail. Er produktet brukt (i angrerettsperioden), og dette har ført til en verdireduksjon på varen, vil Dykkesport AS gjøre et fradrag i kjøpesummen tilsvarende varens objektivt reduserte verdi, før resten av kjøpesummen og frakt til kunden tilbakebetales. Dokumentasjon på uforsvarlig og unødvendig undersøkelse av produktet som medfører verdireduksjon vil bli sendt deg per e-post.

Vi ber om at du ikke fjerner merkelapper samt behandler originalemballasjen/salgsforpakning godt.

Angrefrist gjelder ikke varer som av helse- eller hygieneårsaker ikke kan selges på nytt. Er du i tvil, ta kontakt med oss først.

For at angreretten skal være gjeldene, må du gjøre en aktiv handling. Dette betyr i praksis at du ikke er påkrevd å løse ut sendingen ved for eksempel ordre som er sendt i postoppkrav, men du må selv be transportøren sende varen i retur til oss og du må selv betale returkostnadene. Hvis pakker kommer i retur til oss fordi du ikke henter den eller utfører en aktiv handling (ref. punkt over) vil du bli ilagt et gebyr på kr. 500,- + frakt og returfrakt. Dette faktureres deg separat.

Lurer du på noe?

Er du usikker på noe, ta kontakt med oss på kundeservice@dykkesport.no.

Vi refunderer ikke frakt for noe som sendes oss utenom vår returordning.

Hjelp

Er du usikker på om det er noe feil med produktet, ta kontakt med oss så raskt som mulig. Vi ønsker å hjelpe deg slik at du får en god opplevelse!!

Handlekurv
Rull til toppen